Ekscentryczna wizja Alessandro Michele, czyli kampania Gucci wiosna-lato 2016

7476
 Gucci’s SS 2016 campaign / photo: Glen Luchford
Gucci’s SS 2016 campaign / photo: Glen Luchford

Niedawno mieliśmy przyjemność poznania najnowszej kolekcji domu mody Gucci. Pełna kolorów, ciekawych printów i różnorodnych faktur a wszystko za sprawą nowego dyrektora kreatywnego – Alessandro Michele’a, który nadał zupełnie nowy wyraz marce oraz zastąpił dotychczasową wizję rozwoju firmy swoim własnym, oryginalnym, świeżym spojrzeniem na ten temat. Przeobraża nowe rzeczy tak, by wyglądały vintage. Miesza styl damski z męskim bez obaw na konsekwencje. My też przez to mamy nieźle zamieszane w głowach, ale w pozytywnym sensie!

W tej kampanii dominuje nawiązanie do lat 70. Styl retro, kolorowe detale, idealnie odzwierciedlają zamysł projektanta. Kolekcja pełna jest orientalnych motywów zaczerpniętych z różnych zakątków świata. Jednakże projektant postanowił zatrzymać się ze swoją wizją w Europie a dokładniej w Berlinie, gdzie przy pomocy brytyjskiego fotografa Glena Luchforda wykonane zostały zdjęcia do kampanii. powstały w miejscach typowych, znanych każdemu, bo, kto nigdy nie przechodził obok przystanku czy publicznej toalety? Taki właśnie był zamysł Michele’a, by odbiorca utożsamiał się z daną lokalizacją a zarazem z całą oprawą. Miejscem odbiegającym od tych znanych z codziennej rutyny, był dach z widokiem na panoramę miasta. W filmiku promującym widać go doskonale, zdjęcia wykonywane były nad ranem a ogólnie panujący luz oddaje charakter kampanii.

Przeszłość wkracza na miejsce teraźniejszości, mamy odczucie, że projektant zabiera nas do świata niemieckiej popkultury lat 70′ i 80′ ubiegłego wieku. Lubimy takie powroty, a na markę Gucci spoglądamy już zupełnie inaczej.

Gucci SS 2016
Photographer: Glen Luchford
Stylist: Jane How
Hair: Paul Hanlon
Makeup: Yadim
Art Direction: Christopher Simmonds
Model: Polina Oganicheva, Peyton Knight, Elizabeth Moore, Nicole Atieno, Mia Gruenwald, Anka Kuryndina, Viola Podkopaeva, Jacob Hugo Goldhoorn, Timothy Dibble, Arnis Cievala, & Anton Tofgart


Kampania Gucci wiosna-lato 2016 – film



źródło: Gucci


[one_sixth]
[/one_sixth][five_sixth_last]

Autorka wpisu: Agata Ulaszewska

Młoda pasjonatka mody i podróży. W przyszłości pragnie odwiedzić USA i spędzić sylwestra na Times Square. Jej inspiracją jest współczesny design ale także codzienny widok zmieniającego się świata. Nie boi się zmian głównie dlatego, że dobrze na nią wpływają. Motto życiowe Agaty to: „Nic nie dzieje się bez przyczyny”.[/five_sixth_last]