UEGxPUMA, MISBHV i LOCAL HEROES potwierdzają udział w Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw 2016

2738

Od 21 lat firma Mercedes aktywnie uczestniczy w łączeniu świata motoryzacji, mody i biznesu. Od czasów pierwszej imprezy modowej pod patronatem Mercedes-Benz, która odbyła się w 1995 r. w Australii, do dzisiaj marka jest zaangażowana w ponad 50 wydarzeń w 30. krajach. Zarówno tych związanych z modą jak Francja czy Włochy, jak również w krajach rozwijających się, gdzie rynek tej branży ma duży potencjał wzrostu, m.in. Rosja, Łotwa, Ukraina czy kraje azjatyckie. Dzięki globalnemu zasięgowi marka oferuje realną pomoc w rozwijaniu biznesu modowego.

logo_poziom_czern

Celem organizacji tygodni mody na całym świecie jest prezentacja nie tylko najważniejszych, ale również najbardziej obiecujących marek i projektantów na danym rynku oraz umożliwienie spotkania różnych grup interesów: producentów, projektantów, przedstawicieli mediów, stylistów, agentów, dostawców. Dla działających na lokalnych rynkach projektantów jest to jeden z łatwiejszych sposobów, aby pozyskać zagranicznych partnerów. Skupienie pokazów najnowszych kolekcji w jednym tygodniu pozwala na lepszą koordynację promocji i szersze budowanie relacji biznesowych z zaproszonymi z całego świata przedstawicielami branży. Jedyną alternatywą jest poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji lub dostawców samodzielnie np. poprzez odwiedzanie zagranicznych tygodni mody, co jednak wiąże się z wysokimi kosztami.

Pierwszy Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw odbędzie się w dn. 18-22 października 2016 i zobaczymy na nim kolekcje na sezon wiosna/lato 2017!

Podczas pierwszej edycji Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw (MBFWW) zaplanowanych jest maksymalnie 40  pokazów polskich marek i projektantów. Modowe start-upy będą mogły skorzystać z programu Mercedes-Benz Designer Exchange, który daje szansę na pokrycie kosztów pokazu na dowolnym Fashion Week pod patronatem Mercedesa na świecie.

Ania Terej Dyrektor MBFWW / fot: Filip Okopny Fashion Images
Ania Terej Dyrektor MBFWW / fot: Filip Okopny Fashion Images

Obecnie Polska, w przeciwieństwie do innych krajów, nie ma określonych ram czasowych dla pokazów mody. Odbywają się one praktycznie przez cały rok, ze skupieniem w miesiącach wrzesień – grudzień i marzec – czerwiec. Rocznie jest to liczba kilkudziesięciu pokazów. W takiej sytuacji zaproszenie dziennikarzy czy potencjalnych kontrahentów z zagranicy na pojedynczy pokaz jest praktycznie niemożliwe i kosztowne dla samego projektanta. Tym bardziej, że zagraniczny rytm branży wyznaczają właśnie tygodnie mody. MBFWW dzięki współpracy z Mercedesem oraz działającą na jego zlecenie, uznaną w branży agencją Karla Otto PR, został włączony do międzynarodowego kalendarza imprez modowych. W październiku, obok zdjęć z Londynu, Sydney czy Berlina, w globalnym biurze prasowym Mercedesa publikowane będą zdjęcia kolekcji projektantów i marek z Polski. Sam prestiż imprezy, jaką jest Mercedes-Benz Fashion Week budzi większe zainteresowanie zagranicznych gości i daje dużo większe szanse ich przyjazdu do Warszawy. Organizatorzy wydarzenia dbają o jego światowy charakter, zapraszając uznanych przedstawicieli branży oraz pokrywając koszty ich pobytu. Celem MBFWW jest stworzenie najlepszych narzędzi do osiągnięcia sukcesu biznesowego.

Dzięki skoncentrowaniu prezentacji polskich marek w jednym czasie i połączeniu sił pod rozpoznawalnym na świecie znakiem Mercedes-Benz Fashion Week, polscy producenci zyskują nowe kanały komunikacji i dystrybucji. Do 18. lipca firmy i marki odzieżowe oraz projektanci mogą rejestrować się i zgłaszać chęć udziału na stronie www.mbfww.pl. Niezależnie od zgłoszeń, organizatorzy indywidulanie zapraszają wybrane marki.

Główny obiekt – Centrum MBFWW – to dawny Dom Słowa Polskiego przy ul. Miedzianej 11. W udostępnionych i przygotowanych przez firmę Griffin Real Estate na potrzeby wydarzenia przestrzeniach, twórcy pokazów będą mieli do dyspozycji wybieg, backstage, obsługę oraz widownię na 500 osób. Jeśli projektant lub marka zdecyduje się na wynajem przestrzeni na pokaz w Centrum MBFWW, do dyspozycji będzie pełne zaplecze produkcyjne  – wybieg z oświetleniem i nagłośnieniem, obsługa pokazu choreografia, obsługa backstage. Będzie również możliwość zrealizowania pokazu we własnym zakresie, w wybranej przez siebie lokalizacji. Niezależnie od wybranej opcji każdy z uczestników otrzymuje wsparcie od MBFWW – obecność w głównym kalendarzu wydarzenia, udział międzynarodowych gości, profil w serwisie ze zrealizowaną przez organizatorów relacją foto-video na platformie online MBFWW.PL, obecność w międzynarodowym biurze prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom.

Każdy uczestnik ma możliwość współpracy z własnymi sponsorami, a decyzja kogo zaprosić na pokaz będzie należała do jego biura prasowego i działu handlowego – mówi Ania Terej, dyrektor MBFWW. – Nie chcemy narzucać nikomu, z kim ma współpracować, kogo zapraszać ani gdzie organizować pokaz.

Dyrektorem pokazów odpowiedzialną za stworzenie przestrzeni i zespołu koordynującego jest Katarzyna Sokołowska, jedna z najlepszych producentek i reżyserek w branży, jurorka polskiej edycji Top Model.


UEGxPUMA, MISBHV i LOCAL HEROES potwierdzają udział w Mercedes-Benz  Fashion Week Warsaw 2016

Pierwszymi markami, które potwierdziły swój udział i zorganizują swoje pokazy w październiku są UEG, MISBHV, Local Heros oraz LOUS.

UEG to tegoroczny finalista Polish-American Fashion Foundation, dzięki czemu we wrześniu zaprezentuje się na New York Fashion Week. W Warszawie marka zaprezentuje kolekcję, którą stworzyła we współpracy z PUMĄ. W opisie na www.mbfww.pl projektanci tak mówią o sobie „UEG nie tworzy tradycyjnych kolekcji, lecz projekty oparte na podstawowych wartościach: unifikacji, komunikacji i świadomości. Fundamentem UEG jest manifest złożony z zasad, który ma na celu sprowokować odbiorcę do zareagowania na sytuację współczesnych czasów.

Drugą marką jest krakowska MISBHV, która bardziej niż w Polsce znana jest poza jej granicami. MISBHV prowadzi selektywny model dystrybucji, wybierając do współpracy kluczowych partnerów na najważniejszych rynkach – Louis w Antwerpii, Selfridges w Londynie, Antonioli w Mediolanie, BoonTheShop w Seulu i GR8 w Tokio. Do fanów marki należą gwiazda pop Rihanna i raper Asap Rocky.

Trzecią marką, która jesienią zaprezentuje nową kolekcje jest Local Heroes. Została założona dwa lata temu przez przyjaciółki Aretę Szpurę i Karolinę Słotę. Początkowo wystartowały z budżetem 150$. To co zaczęło się jako niewielka kolekcja t-shirtów szybko zamieniło się w innowacyjną, młodzieżową markę street wear. Wszystko zaczęło się, kiedy Justin Bieber założył legendarny t-shirt doing real stuff sucks. Obecnie do teamu Local Heroes należą Rihanna, Rita Ora, Cara Delevingne, Selena Gomez i wielu innych. Dzięki nim marka trafiła na okładki międzynarodowych magazynów, a ubrania są sprzedawane na pięciu kontynentach oraz w najważniejszych portalach sprzedażowych jak asos.com czy urbanoutfitters.com.

LOUS Warsaw to marka, która choć założona w 2012 r. ciągle zalicza się do kategorii start-up, ze względu na swój autorski charakter i małą strukturę organizacyjną. Dla takich firm  przeznaczony jest program Designer Exchange. Jego zwycięzca weźmie udział w dowolnie wybranym przez siebie Mercedes-Benz Fashion Week na świecie, dlatego ważne jest aby, podobnie jak LOUS, posiadał zaplecze  umożliwiające duży rozwój i miał potencjał do osiągnięcia międzynarodowego sukcesu.

Potwierdzeni zostali również partnerzy wydarzenia. Oficjalnym partnerem beauty i twórcą make-upu do pokazów jest KRYOLAN – marka z ponad 70-letnią historią w branży filmowej, teatralnej i estradowej, a od niedawna również modowej. Oficjalnym partnerem i dostawcą obuwia na pokazy jest polska marka BADURA, która zapewnia, że jeśli marka lub projektant nie wybierze z kolekcji stałej odpowiadających im modeli butów na pokaz, to zostaną one specjalnie wyprodukowane, tak by komponowały się z projektami uczestnika MBFWW. W obydwu przypadkach partnerzy zapewniają produkty i serwis przygotowane wedle indywidualnego zapotrzebowania uczestników, którzy zechcą skorzystać z pomocy obu partnerów.

Marc Boderke CEO Mercedes-Benz Polska / fot Filip Okopny
Marc Boderke CEO Mercedes-Benz Polska / fot Filip Okopny

Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw to również program wydarzeń towarzyszących. W Centrum MBFWW odbywać się będą warsztaty i wykłady MASTER CLASS z udziałem specjalnie zaproszonych gości, wybitnych osobowości ze świata mody. Na terenie miasta odbywać się będą pokazy filmowe, wystawy i happeningi poświęcone modzie. O wydarzeniach i zasadach uczestnictwa organizatorzy będą informować na stronie projektu www.mbfww.pl. Kalendarz wydarzeń towarzyszących układa Katarzyna Szustow  – uznana producentka i promotorka wydarzeń kulturalnych.

Wiadomo już, że tydzień mody otworzy wernisaż włoskiego fotografa na stałe mieszkającego w Stanach Zjednoczonych – Francesco Carrozziniego – przedstawiający słynne portrety ikon mody i popkultury. W roli kuratora wydarzenia wystąpi Filip Niedenthal.

Pokazom towarzyszyć będzie wiele imprez i wykładów oraz, planowany jako impreza cykliczna, Fashion Film & Advertising Festival pod kierownictwem Judyty Fibiger – przegląd najciekawszych filmów dokumentalnych i fabularnych o modzie i nią inspirowanych oraz przegląd najlepszych modowych kampanii reklamowych. Filmem otwarcia będzie „The first Monday in May” autorstwa Andrew Rossiego, opowiadający o kulisach kultowej Gali Magazynu Vogue w Metropolitan Museum w Nowym Jorku.

www.mbfww.pl

źródło: materiały prasowe MBFWW, fot. Filip Okopny

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz