Nagość w fotografii mody – czyli kogo obchodzą CYCKI? Jak się przygotować do castingu? Czyli jak osiągnąć należyty stan higieniczno sanitarny ;)

Edytorial – co to jest?

Edytorial to seria zdjęć, połączonych w jakiś sposób, przede wszystkim osobą autora, ale nie tylko. Także obsadą (na wszystkich zdjęciach te same modelki, tylko obleczone w różne fatałachy), albo tematem („sztuczne futerka”, „plastik fantastik” są bardziej prawdopodobne niż „Przekształcenia architektury obiektów straży pożarnej miast Dolnego Śląska w okresie międzywojennym” – i bez beki mi tu, bo to temat mojego doktoratu!) albo charakterem scenografii, czy plastyką zdjęć. A najlepiej żeby zdjęcia edytorialu były spójne pod każdym z tych względów.

Edytorial jest przygotowywany najczęściej z zamysłem publikacji w magazynie. Im wyższa ranga magazynu, tym większy prestiż udziału w edytorialu. Największy lans dla to oczywiście okładka – COVER. Najczęściej stanowi część MAIN FASHION STORY – głównego edytorialu w gazecie. Mniejsze sesje (w niektórych magazynach jest po kilka edytoriali), mniej znane magazyny, zdjęcia z grupowe (z innymi modelkami) to też rzecz jasna jakiś tam lans, ale mniejszy niż dobry magazyn, main fashion story, one model. Okładka ” Świat wędkarza” jest mniej prestiżowa z oczywistych względów niż edytorial w „ELLE”.

Są tez publikacje wirtualne, w magazynach online, które nie ukazują się w papierowym nakładzie. One trochę mniej robią wrażenie, jeżeli chodzi o powagę sytuacji, szczególnie jeżeli taki serwis jest hinduski czy też turkmenistański.

Za edytoriale jest stosunkowo mała kasa, ale warto je robić – przeczytaj „Jak zostać sławną i bogatą”. To istotny wkład w jedno z głównych narzędzi pracy modelki – booka. Jako modelka, powinnaś znać przynajmniej najbardziej liczących się fotografów, żeby wiedzieć, kiedy się zesikać w gacie, gdy ktoś zaproponuje Ci z nimi edytorial.

Wypasione edytoriale są publikowane na przykład na serwisie Fashion Gone Rouge


Źródło: elementarz dla modelek | Zdjęcie czołówkowe: edytorial Toxic by Grymuza


Autor tekstu: Magda Majka Lewicka

Była zarówno modelką jak i bookerką w dobrej agencji. Aktualnie realizuje się jako właścicielką firmy Imaga.pl produkującej między innymi sesje zdjęciowe, klipy filmowe i pokazy mody. Prowadzi popularnego bloga elementarzdlamodelek.blogspot.com którego przedruki znajdziecie w Promodels Magazine.


Ta strona używa cisteczek (cookies). Korzystając z tej strony akceptujesz jednocześnie używanie przez stronę cookies.
Ostrzeżenie o nagości! Na pod stronach Promodels Magazine mogą znaleźć się materiały zawierające nagość. Jeśli nie akceptujesz tego faktu sugerujemy nie korzystać z naszej strony WWW. .

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij